Mediaarkiv

Fra Sentermenigheten

Anbefalte prekenserier

For oss i Sentermenigheten har alltid forkynnelsen stått sentralt. Bibelen sier: «Så kommer da troen av det en hører, og det en hører kommer ved Guds Ord» ( Rom 10,17). Vi har derfor samlet endal prekenserier fra arkivet vårt som vi tror vil styrke deg i troen.

Her finner du oversikt over noen anbefalte prekenserier.

Salme 23

Våren 2020 holder Raymond Urne en taleserie om Salme 23, en av de aller mest leste salmene i Bibelen. Serien består av 6 prekener med utgangspunt i hver av versene i salmen. Hør serien og bli trygget og oppmuntret i troen.

Troskonferansen 2020

Her finner du videoer fra Troskonferansen som ble arrangert i Sentermenigheten i Asker 10.-12. januar 2020. Hovedtalere i konferansen var Joakim Lundquist og Rune Borgsø fra Livets Ord i Uppsala.

Den Hellige Ånd og mitt liv

Serien består av 5 prekner om Den Hellige Ånd relatert til ditt liv. Serien berører hvem Den Hellige Ånd er, hva han gjør, og hvorfor det for deg som kristen er så viktig å forholde deg til ham.

Bergprekenen

Serien består av 10 prekner som tilsammen tar for seg hele Bergprekenen. Serien inspirerer deg til å leve ditt liv som kristen, og hjelper deg å forstå hvordan Bergprekenen har relevans for ditt liv idag.

Tett på Jesus

Serien i 3 deler gir oss et nærportrett av Jesus slik disiplene opplevde ham i tre forskjellige situasjoner: fiskefangsten, brødunderet og båtturen. Serien gir deg innsikt i hvordan det er å være en Jesu disippel.

Våger jeg tro Gud?

Serien i 4 deler berører troslivet vårt i fortid, nåtid og fremtid. Vi har en fiende som ønsker å gjøre oss motløse, og ta ifra oss troen. Denne serien oppmuntrer deg til å stå fast i troen.

Jesus i Kapernaum

I denne serien på 4 prekener tar vi for oss Jesu helbredelsestjeneste. Vi ser på hvordan syke blir friske i Jesu egen by Kapernaum. Serien gir deg tro på at Jesus fortsatt helbreder idag.

Levd liv taler

Denne serien på 29 prekener fokuserer på en 29 forskjellige personer fra Bibelen. Noen er fra det gamle testamentet, noen fra det nye. Noen var gode eksempler, andre ikke. Men levd liv taler, og levd liv inspirerer til etterfølgelse av Jesus. Hør prekner fra denne serien og bli inspirert i ditt liv.

Verdens beste budskap: Akseptert, inkludert og involvert

I denne serien på 15 prekener blir du dratt inn i betydningen av evangeliet, og Jesu død på korset. Serien styrker trosfundamentet ditt, og fyller hjertet ditt med takknemlighet. Evangeliet er i sannhet verdens beste budskap.

Left / Button

Contact info